Voor het maken van een afspraak met de doktersassistente, de huisarts of de praktijkondersteuner kunt u op alle werkdagen bellen
U kunt direct het nummer van uw praktijk intoetsen
Wij verzoeken u voor het stellen van vragen en het maken van afspraken in de ochtend te bellen.
U zult geregeld dezelfde assistente aan de lijn krijgen omdat aan elke praktijk een klein team assistentes is gekoppeld.
Als u belt krijgt u altijd een doktersassistente aan de lijn. Alle doktersassistentes zijn volledig opgeleid om u deskundig te woord te staan. De assistente zal u eerst een aantal vragen stellen. Het is fijn als u die vragen zo goed mogelijk beantwoordt. Op deze manier kan zij horen wat uw hulpvraag is en kan zij de urgentie van uw klacht bepalen.
Afhankelijk van uw klacht, de urgentie en van uw vraag zal de assistente u helpen met een zelfzorgadvies of een ander advies of kan zij in overleg met u een afspraak inplannen op het spreekuur van de doktersassistente, de praktijkondersteuner of van uw huisarts. Uiteraard is de doktersassistente ook verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. De Fonteijn leidt ook stagiaires op. Deze werken altijd onder de begeleiding en verantwoordelijkheid van een gediplomeerde assistente.
Als u verwacht voor een afspraak bij de huisarts meer tijd nodig te hebben dan de gebruikelijke 10 minuten, bijvoorbeeld bij meerdere klachten of een langer durend gesprek, is het prettig als u dat doorgeeft aan de doktersassistente. Daarnaast is één afspraak bedoeld voor één persoon.
Wanneer uw afspraak niet door kan gaan vragen wij u deze zo spoedig mogelijk af te zeggen.
In geval van SPOED / Levensbedreigende situaties zijn wij bereikbaar van 8.00-17.00